Friday, October 3, 2008

Rahvariidesärk mehele 4. osa

Jätkame rinnaesise lõhikuga.
Kõigepealt pisut lõigetest: esi- ja seljatükist. 
Ausalt öeldes, ei mäleta ma sellest osast suurt mitte midagi. Olid seal kaelakumerused üldse? Kroogiti seal midagi? Mitte midagi ei mäleta.
Igal juhul lõikasin oma pluusile kumerused ja ei krookinud. Kuidas õige oleks?
 Nii et siis  rinnaesise lõhik.
Esiteks kääridega "auk" sisse ehk siis lõhikujoon. Soovitan soojalt enne lõikamist ära mõõta tulevase  pluusiomaniku pea ümbermõõt, et lõhikut kogemata liiga lühikest ei tee.
Lõhik kaunistatakse pilupistega. (On nimetus õige?) Selleks tuleb jälle kaks niiti välja tõmmata. Alumised otsakesed peidetakse hiljem õmbliste sisse. Serv keeratakse ära hästi kitsalt. Triikraud aitab keerata.

Järgmisel kolmel fotol ma nüüd üritan näidata, et kuidas ma seda pilupistet tegin. Jama küll, fotod üsna udused.
Kõigepealt lugesin nõelale neli lõimeniiti ja tõmbasin nad sõlmega kokku.
Siis kinnitasin ärapööratud servakese külge. Ja siis jälle uuesti: neli niiti sõlmega kokku ja serva külge kinnitus.
Siin fotol juba asi edeneb ja foto kvaliteet on ka parem. Kohe näha, et alguses ei tulnud mulle see õige pilutamine kuidagi meelde. Aga näe! Näpuotstes ongi mälu ja tööd tehes mälupildid taastusid, nagu ma lootsingi!
Noh, järgmisel pildil on lõhik valmis. Alumise lõhiku otsa palistasin nööpaugusilmustega ja tekitasin sinna ka mingi T-kujulise kinnituse. Selle tegemist mäletan ma küll aga selle lõhiku aluse märgi tikkimist mitte. Nagu oli mingi sõõr seal aga vist oli ka mingi ruut? Või on õige teha keskele sõõr ja ümber nelja kolmnurga abil tikkida ruut? Taolised kolmurgad nagu kätisele tegin?
Hiljem kui ka krae juba paigas, õmblen ülaservadesse kaks nööbiaasa, kust siis punutud nöörike läbi käima hakkab ja kinnituseks on.
Jätkub...

No comments: